Dan Rather's Lawsuit Pared Down to the Boring Parts

Rather
Photo: WireImage

Manhattan judge Justice Ira Gammerman has dismissed most of Dan Rather's $70 million lawsuit against CBS, including, unsurprisingly, the parts where Rather claimed that Sumner Redstone, Les Moonves, and Andrew Heyward were in cahoots with the Bush administration. But he did not dismiss Rather's claim that CBS violated his contract after they downgraded him from anchor to 60 Minutes correspondent by not giving him any airtime or, as he told New York in November, making him "invisible." "We obviously say we gave him all the time in the world," CBS outside counsel James Quinn told the network's legal expert a little while ago. Obviously. Because he did do three whole segments in 2005.

Setback For Dan Rather Lawsuit Against CBS [CBS]

Related: Dan Rather's Last Big Story Is Himself [NYM]